Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře: 1. Tablety a další digitální zařízení, bezpečná práce s technologiemi 2. Výukové metody a formy s využitím technologií, mezipředmětové vazby 3. Internet v práci učitele 4.-5. Tvorba výukové prezentace 6.-7. Tvorba dalších digitálních učebních materiálů 8. Rozvoj algoritmického myšlení (v kurikulu) 9. Algoritmizace v běžném životě 10.-12. Robotické hračky 13.-14. Dětské programovací jazyky a prostředí ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Demonstrace dovedností studentů, Seminář, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 37 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předat inspiraci a konkrétní náměty na aktivity vhodné v rámci preprimární edukace s cílem rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení.
Dovednosti při práci s digitálními technologiemi aplikuje při podpoře své práce. Technologie vhodně implementuje do výuky. Rozvíjí například pomocí jednoduchých programovatelných hraček algoritmické myšlení dětí.
|
Předpoklady
|
- základní uživatelské dovednosti při práci s ICT
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Ústní prezentace samostatné práce studenta
zápočet: - aktivní účast na seminářích - prezentace vhodného využití technologií
|
Doporučená literatura
|
-
Bannisterová, D. a kol. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010. ISBN 978-80-87335-15-4.
-
Berki, J. (ed.). Jak podpořit výuku e-technologiemi. Liberec: TUL, 2014. ISBN 978-80-7494-134-4.
-
Maněnová, M. ICT a učitel 1. stupně. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2802-2.
-
Roblyer, M. D, Doering, A. H. Integrating Educational Technology into Teaching. Pearson, 2013. ISBN 978-0-13-290102-4.
|