Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Data a informace, zdroje 2. Autorské právo a etika 3. Prezentace informací 4. Mediální sdělení 5. Zpravodajství a publicistika 6. Reklama a marketing v médiích 7. Zábavná média a formáty 8. Regulace médií 9. Mediální výchova v RVP 10. Digitální technologie ve společnosti 11. Digitální stopa a kyberprostor 12. Sociální sítě 13. Vzdělávání se v digitální době 14. Skupinová tvorba vlastního média ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projektová výuka, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 27 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu si upevníme informační a mediální gramotnost.
Zodpovědná práce se zdroji, interpretace informací, základní orientace v mediálním prostředí
|
Předpoklady
|
Zkušenosti se sociálními sítěmi a sledování informací na internetu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor
aktivní účast na semináři (max. 2 absence) rozbor aktuality
|
Doporučená literatura
|
-
GREGOR, M., VEJVODOVÁ, P. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. Brno: CPress., 2018. ISBN 978-80-264-1805-4.
-
Kalaš, I. a kol. Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava: SPN, 2013. ISBN 978-80-10-02409-4.
-
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
-
POSPÍŠIL, J., ZÁVODNÁ, L. S. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-022-3.
|