| Vyučující | 
    |  | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. Data a informace, zdroje 2. Autorské právo a etika  3. Prezentace informací  4. Mediální sdělení  5. Zpravodajství a publicistika 6. Reklama a marketing v médiích  7. Zábavná média a formáty  8. Regulace médií 9. Mediální výchova v RVP 10. Digitální technologie ve společnosti 11. Digitální stopa a kyberprostor 12. Sociální sítě 13. Vzdělávání se v digitální době  14. Skupinová tvorba vlastního média  ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projektová výuka, Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra) 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 5 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 27 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | V rámci předmětu si upevníme informační a mediální gramotnost. Zodpovědná práce se zdroji, interpretace informací, základní orientace v mediálním prostředí
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Zkušenosti se sociálními sítěmi a sledování informací na internetu 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor 
 aktivní účast na semináři (max. 2 absence) rozbor aktuality
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    GREGOR, M., VEJVODOVÁ, P. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. Brno: CPress., 2018. ISBN 978-80-264-1805-4.
                
                    Kalaš, I. a kol. Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava: SPN, 2013. ISBN 978-80-10-02409-4.
                
                    MIČIENKA, M., JIRÁK, J. Základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
                
                    POSPÍŠIL, J., ZÁVODNÁ, L. S. Mediální výchova. Kralice na Hané: Computer Media, 2009. ISBN 978-80-7402-022-3.
                 
 
 |