| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Drábková Jindra, Ing. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Základní pojmy, tvorba algoritmu, programu 2. Sekvence příkazů, vykreslování základních geometrických tvarů 3. Cyklus se známým počtem kroků, použití cyklu k vykreslení základních geometrických tvarů 4. Proměnné, typy proměnných, proměnné lokální a globální 5. Podprogramy (bloky) 6. Podprogramy s parametry 7. Podmíněný příkaz neúplný, relační a logické operátory 8. Podmíněný příkaz úplný 9. Cyklus s podmínkou na začátku 10. Příklady postupného nabalování problémů 11. Použití cyklu nebo rekurze 12. Objekty, vlastnosti, klony 13. Komunikace mezi objekty, události 14. Metody a metodické postupy při výuce programování  ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: cvičení: 8 hodin/semestr 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Projektová výuka
        
            
                    
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 12 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět je zaměřen na didaktiku algoritmizace a programování na 2. stupni základní školy. Student využije dosud získaných znalostí z algoritmizace a programování v procesu didaktické transformace těchto témat.
                 
                Pomocí motivujících úloh v blokovém programovacím prostředí dokáže žáka naučit algoritmické řešení problémů.  
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                znalost programování v alespoň jednom programovacím jazyce
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, vypracování a obhájení projektu a přípravy na vyučovací hodinu.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 1: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-080-4.
                
 
            
                
                - 
                    LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0.
                
 
            
         
         
         
     |