| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Lessner Daniel, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Informatika v RVP G 2. Informatika v RVP SOV 3. Maturitní zkoušky z informatiky 4. Pokročilé metody tvorby digitálního obsahu 5. Informace, data  6. Grafy a modelování 7. Informační systémy 8. Algoritmus 9. Závěrečné žákovské projekty 10. Bobřík informatiky 11. Základ e-learningových kurzů 12. Programované učení v e-learningových kurzech 13. Evaluace pomocí e-learningu 14. Tvorba vlastního materiálu  ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodiny/semestr 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace, Demonstrace dovedností studentů, Prezentace práce studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 22 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Seznámit studenty se specifiky výuky informatiky na střední škole, s aplikacemi pedagogických přístupů v hodinách informatiky, s možnostmi transformace učiva, s obsahem RVP a příklady ŠVP.
                 
                Ví, jak navazuje středoškolské informatické kurikulum na to základoškolské; zná specifika jednotlivých studijních oborů především v kontextu rozsahu informatických témata a umí tato témata vhodně didakticky transformovat pomocí různých forem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                - znalost specifik výuky informatiky na ZŠ - dovednost rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení u mladších žáků (viz KAP/IDZN)
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu, Kolokvium
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 - aktivní účast na seminářích - závěrečná kolokviální diskuse
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
         
         
     |