| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Kalousek Zdeněk, RNDr. CSc.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Přednášky: 1. Vektorový prostor, skalární součin. Afinní prostor. 2. Digitální prostore. 3. Rovinné křivky. Tečna, normála a křivost. 4. Speciální rovinné křivky. 5. Prostorové křivky, průvodní trojhran. 6. Plochy v prostoru. 7. Křivky v digitálním prostoru. 8. Promítací metody. 9. Pohyb objektů a pozorovatele. 10. Promítání křivek. 11. Zobrazení ploch 12. Viditelnost objektů 13. Optické efekty využívané při zobrazování objektů 14. Rezerva  Cvičení:  Náplň cvičení odpovídá přednáškám - studenti řešením praktických úloh procvičují tematiku z přednášek. ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: konzultace: 12 hodin/semestr 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Demonstrace dovedností studentů
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 34 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 44 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 42 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět seznamuje studenty se základními algoritmy počítačové 2D a 3D grafiky. Výuka začíná od jednoduchých 2D algoritmů (čára, kružnice atd.) a postupně přechází ke složitějším 3D agoritmům (planární a perspektivní projekce, transformační matice, atd. ).
                 
                Student získá  teoretické poznatky a  praktické dovednosti z počítačové grafiky a naučí se vytvářet jednoduché multimediální prezentace v programech Blender, Gimp a Inkscape.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Zápočet se uděluje na základě kontroly souborů vytvořených během cvičení. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    MARTIŠEK, D. Matematické prinipy grafických systémů. Littera 2002. 
                
 
            
                
                - 
                    SDOJKA, E., M. NĚMEC a T. FABIÁN. Matematické základy počítačové grafiky. VŠB TU Ostrava, 2011. 
                
 
            
                
                - 
                    SHREINER, D., M. WOO, J. NEIDER a T. DAVIS. OpenGL - průvodce programátora. Computer Press Brno, 2006. 
                
 
            
         
         
         
     |