| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Lessner Daniel, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Berki Jan, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Semináře: 1. Stavba pojízdného robota Lego Mindstorm a jeho oživení 2. Pohyb robota po ploše, audiovizuální výstup  3. Využití ultrazvukového a barevného senzoru  4.-6. Inteligentní pohyb robota v prostoru 7.-8. Programování hry s využitím stavebnice 9. Stavba konstrukčně složitějšího robota 10. Zapojení Arduino LED diody a bzučáku  11. Animace pomocí Arduina 12.-13. Vybrané úlohy z metodiky 14. Tvorba metodického listu  ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 22 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 10 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Vyzkoušet si na praktických úkolech práci s vybranými robotickými stavebnicemi. Vzájemně se inspirovat konkrétními výukovými aktivitami s nimi.
                 
                Pomocí robotických stavebnic rozvíjí technickou zručnost, konstrukci podle návodu a především dovednosti v oblasti programování u žáků na ZŠ. Zná výhody a omezení některých robotických stavebnic. Pro zvídavé žáky nebo žáky SŠ dokáže připravit aktivity s programovatelným hardwarem.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                - zkušenosti robotickými hračkami (viz KAP/ROB1)
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 zápočet:  - aktivní účast na cvičení - vytvoření metodického listu
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HARRIS, P. Understanding coding with Lego WeDo. New York: PowerKids Press, 2016. ISBN 9781508144687.
                
 
            
                
                - 
                    Havelka, M. a V. Stoffová. Robotika ? stavba a programování robotů, studijní opora. CD. Olomouc: UPOL, 2017. ISBN 978-80-244-5194-7.
                
 
            
         
         
         
     |