Vyučující
|
-
Lessner Daniel, Mgr. Ph.D.
-
Berki Jan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
seminář: 1. Pohyb Bluebota po volné ploše a podložce 2. Synchronizovaný pohyb více Bluebotů 3. Tablet a čtečka při práci s Bluebotem 4. Tvorba vlastních úloh a podložek pro Bluebota 5. Pohyb Ozobota 6. Realizace metodických listů pro Ozobota 7. Vyprávění příběhů pomocí Ozobota 8. Prostředí Ozoblockly 9. Jednoduchý robot LEGO WeDo 10. Vybrané modely WeDo robotů (z metodiky) 11. Vybrané modely WeDo robotů (ze SW prostředí) 12. Příprava vlastního WeDo robota a úlohy pro něj 13. Tvorba metodického listu k vlastní úloze 14. Hodnocení použitých hraček ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Studium metodou řešení problémů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vyzkoušet si na praktických úkolech práci s vybranými robotickými hračkami. Vzájemně se inspirovat konkrétními výukovými aktivitami s nimi.
Pomocí programovatelných hraček rozvíjí u žáků algoritmické myšlení. Zná výhody a omezení těchto hraček.
|
Předpoklady
|
- znalost základních konceptů algoritmizace
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
zápočet: - aktivní účast na cvičení - řešení zadaných úloh
|
Doporučená literatura
|
-
HALOUSKOVÁ, A. Učebnice jazyka Scratch. Brno: MU, 2012.
-
KREJSA, J. Výuka základů programování v prostředí Scratch. České Budějovice: JU, 2014.
-
LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 1: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-080-4.
-
LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0.
-
OPICOVÁ, Z. Využití Ozobota ve výuce na 2. stupni ZŠ. Liberec: TUL, 2018.
|