Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Terénní výuka v environmentální výchově 2. Terénní výuka v geografii (fyzické, humánní) 3. Percepce a interpretace prostoru, krajiny, místa 4. Aktéři v geografickém prostoru 5. Teoretické vymezení terénní výuky 6. Cíle a metodika terénní výuky, kvantitativní, nebo kvalitativní přístupy? 7. Plánování terénní výuky, důležité potřeby 8. Heuristická základna pro terénní výuky 9. Základy reflexe terénní výuku 10. Terénní výuka jako součást neformálního vzdělávání 11. Aktivity v terénu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je představit studentům možnosti výuky v terénu, přičemž kurz je pojat komplexně a zahrnuje různorodé geografické lokality, fenomény a důraz je kladen na koexistenci lidské společnosti a přírody. Kurz by měl studentům ukázat, jak výuku v terénu připravit tak, aby žáky zaujala a aby odpovídala jejich znalostem a dovednostem.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace samostatné výzkumné činnosti studenta
Studenti připraví vlastní koncept vzdělávací akce v terénu, přičemž zvolí vhodný typ akce, užijí relevantní metodiku a koncept otestují na žácích.
|
Doporučená literatura
|
-
Dana Řezníčková. Náměty pro geografické a environmentální vzdělávání: Výuka v krajině.. Praha, 2008. ISBN 978-80-86561-63-9.
-
Eduard Hofmann a kol. Integrované terénní vyučování. 2003. ISBN 80-7315-054-9.
-
Jiří Sádlo. Krajina a revoluce: významné přelomy ve vývoji kulturní krajiny českých zemí. Praha, 2008. ISBN 978-80-86776-06-4.
-
SÝKOROVÁ, J., VLČKOVÁ, R., MODRÝ, M. Maloplošná chráněná území Libereckého kraje. Liberec: Liberecký kraj, 2015.
|