Vyučující
|
-
Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek 1. Úvod do problematiky vedení geografické výuky a geografického kurikula. 2. Geografické kurikulum v zahraničí (USA, Anglie, Německo, Francie, Finsko, Polsko). 3. Geografické kurikulum na území Česka do roku 1989. 4. Současné geografické kurikulum v Česku. 5. Geografické myšlení v geografickém vzdělávání. 6. Geografická témata v geografickém vzdělávání: poloha, místo, propojení míst, pohyb, region. 7. Taxonomie v geografickém vzdělávání (Revidovaný Bloom, Marzano & Kendall, SOLO). 8. Spirálové kurikulum ve vývoji jedince v geografickém vzdělávání na vybraných tématech. 9. Minimální - optimální - excelentní úrovně v geografickém vzdělávání (obsah, myšlení). 10. Místní region a místo v geografickém vzdělávání. 11. Zeměpisné učebnice a analýza jejich obsahu. 12. Mapy a prostorová data v geografickém vzdělávání. 13. Testy v geografickém vzdělávání. 14. Nové trendy v geografickém vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby student v geografickém vzdělávání získal znalostí a dovedností, chápal postoje a hodnoty v oblasti klíčových kompetencí, odborného obsahu a v kvalitě geografického myšlení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
V průběhu cvičení prezentace průběžných výsledků, v posledních cvičeních prezentace vytvoření a obhájení zvoleného tematického celku v rámci vzdělávacího programu, kvalitativní posouzení na úrovni minimálního a optimálního/excelentního myšlení.
|
Doporučená literatura
|
-
Gersmehl, P. Teaching Geography. New York, 2014.
-
Vávra, J. Didaktika geografie I: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.. Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
|