Vyučující
|
-
Vitvar Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Boháč Artur, RNDr. Ph.D.
-
Zágoršek Kamil, doc. RNDr. Ph.D.
-
Fárek Martin, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Globální témata jako výzvy, nikoliv strašáci 2. Řešení globálních témat, význam mezinárodních vztahů 3. Interakce/interference globálních témat, role ČR v jejich řešení 4. Urbánní témata 5. Rurální témata 6. Témata regionálního rozvoje 7. Environmentální témata lokální a regionální úrovně 8. Témata klimatických změn, ovlivnění člověkem 9. Témata rizik, pohrom, krizí 10. Světové regiony - srovnání 11. Kulturní diference, jinakost, tolerance, intolerance 12. Terorismus, drogy, hlad, sociální nerovnost, bezdomovci a jejich řešení na regionální a lokální úrovni. 13. Politics-policy-polity na národní, regionální a lokální úrovni. 14. Regiony dominance, regiony útlaku - foucaultovský pohled.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Globální, regionální a lokální témata je uchopení nesmírně složitého a multidimenzionálního fenoménu globalizace, který svými rozporuplnými projevy zasahuje společnost na celém světě. Důraz je kladen na aplikaci znalostí ve vzdělávání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet: účast na cvičeních, vypracování a prezentace samostatné práce
|
Doporučená literatura
|
-
DLOUHÁ, J, DLOUHÝ, J., MEZŘICKÝ, V. (eds.) . Globalizace a globální problémy. Praha, 2006.
-
Guiness P., Nagle G. Advanced Geography. Concepts and Cases. London, 1999.
-
HODAČ, J.; KOTRBA, T. Učebnice globalizace. Brno, 2011.
-
MEZŘICKÝ, V. (ed. Perspektivy globalizace. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-846-3.
|