Vyučující
|
-
Boháč Artur, RNDr. Ph.D.
-
Zágoršek Kamil, doc. RNDr. Ph.D.
-
Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Program: 1. Humánní geografie a její postavení v RVP 2. Aktivizační metody, zážitková pedagogika, projektová výuka 3. Moderní technologie v humánně-geografickém vzdělávání 4. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: obyvatelstvo světa, sídla, urbanizace 5. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: kultura a kulturní odlišnosti, migrace 6. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: zemědělství, lesnictví, rybolov, průmysl, služby, nevýrobní sféra 7. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: interakce člověk-příroda, udržitelnost, cestovní ruch 8. Studium přírody, mezipředmětové vztahy zeměpisu 9. Škola v povodí, příklad Liberce a Nisy, studium povodí a vodního režimu 10. Počasí a podnebí, jednoduchá měření teploty, tlaku, vlhkosti, synoptické mapy v médiích 11. Tvary zemského povrchu: vyvýšeniny, sníženiny, plošiny, horniny/zeminy 12. Půdní profily, jejich horizonty, mapování využití půd 13. Rostlinná společenstva s živočichy v okolí školy (Liberec, Ještěd, Jizerské hory) 14. Liberecká kotlina a její proměna člověkem: tvary, půdy, rostlinstvo, podnebí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
|
Doporučená literatura
|
-
demek J., Quitt E., Raušer. Základy obecné fyzické geografie. Praha, Academia, 1976.
-
Horník S. a kol. Základy fyzické geografie. SPN Praha, 1982.
-
Rubenstein, J.M. The Cultural Landscape. The Introduction to Human Geography.. New Jersey, 2005. ISBN 0-13-142939-6.
-
Vávra, J. Argentina. Vývoj ke krizi na začátku 21. století, z ekonomického, sociálního a politického hlediska. Liberec, 2003. ISBN 80-7083-773-X.
|