Předmět: Inovace v geografickém vzdělávání

» Seznam fakult » FP » KGE
Název předmětu Inovace v geografickém vzdělávání
Kód předmětu KGE/IVGN
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Böhm Hynek, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
  • Bendl Tomáš, RNDr.
Obsah předmětu
1. Výběr tématu s využitím analýzy odborných článků věnovaných reformám a inovacím vzdělávání na základní škole a konfrontace tématu se znalostmi a potenciálem geografie pro celé základní vzdělávání. Nabídnout řešení různých problémů (např. spatial citizienship, problémy místní krajiny a rozvoje obcí, využití geografických aspektů a nástrojů pro řešení problémů občanů, regionů a států, globální, regionální a lokální aspekty problémů, komunikace informací potřebných na řešení problémů mapou nebo s využitím GIS) použitím metod kartografie, biogeografie, border studies apod. 2. Identifikace a vymezení stakeholderů, přizpůsobení inovace na konkrétní cílové skupiny a využití pedagogické praxe pro nalezení partnera z praxe s důrazem na zahraniční partnerství. Výsledkem kurzu bude vypracování projektu do konkrétní grantové výzvy (V4, Interreg, Erasmus, SGS apod.) rozpracovat požadovanou dokumentaci projektu s důrazem na aktivity projektu, etapy projektu, rozpočet, cílové skupiny, monitorovací ukazatele a další požadavky dané výzvy.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
Výstupy z učení
Zpracovat pod vedením tutora projektovou dokumentaci pro konkrétní projektovou výzvu s tématem zaměřeným na inovaci geografického vzdělávání nebo vzdělávání na základní škole s využitím zkušeností a znalostí s vyučování geografie u nás a v zahraničí.
Získání zkušenosti s celým cyklem počínajícím inovačním nápadem, analýzou stávajícího stavu, určením cílů (na úrovních: záměr, uskutečnitelné cíle, etapy řešení, očekávané výstupy a výsledky), určením cílových a zainteresovaných osob a institucí, až po podání projektu a jeho realizaci v případě získání zdrojů nebo jeho korekci v případě zamítnutí.
Předpoklady
Získání zkušenosti s celým cyklem počínajícím inovačním nápadem, analýzou stávajícího stavu, určením cílů (na úrovních: záměr, operacionalizovatelné cíle, očekávané výstupy a výsledky), určením cílových a zainteresovaných osob a institucí, až po podání projektu a jeho realizaci v případě získání zdrojů nebo jeho korekci v případě zamítnutí.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta

Vlastní analýza témat realizovaných v bakalářském stupni studia z hlediska jejich inovačního potenciálu pro geografické vzdělávání a z hlediska jejich potenciálu pro SVUČ, SGS nebo projektů Interreg, Erasmus, OP VVV, Start Up, V4 apod.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr