Vyučující
|
-
Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Böhm Hynek, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Výběr tématu s využitím analýzy odborných článků věnovaných reformám a inovacím vzdělávání na základní škole a konfrontace tématu se znalostmi a potenciálem geografie pro celé základní vzdělávání. Nabídnout řešení různých problémů (např. spatial citizienship, problémy místní krajiny a rozvoje obcí, využití geografických aspektů a nástrojů pro řešení problémů občanů, regionů a států, globální, regionální a lokální aspekty problémů, komunikace informací potřebných na řešení problémů mapou nebo s využitím GIS) použitím metod kartografie, biogeografie, border studies apod. 2. Identifikace a vymezení stakeholderů, přizpůsobení inovace na konkrétní cílové skupiny a využití pedagogické praxe pro nalezení partnera z praxe s důrazem na zahraniční partnerství. Výsledkem kurzu bude vypracování projektu do konkrétní grantové výzvy (V4, Interreg, Erasmus, SGS apod.) rozpracovat požadovanou dokumentaci projektu s důrazem na aktivity projektu, etapy projektu, rozpočet, cílové skupiny, monitorovací ukazatele a další požadavky dané výzvy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
|
Výstupy z učení
|
Zpracovat pod vedením tutora projektovou dokumentaci pro konkrétní projektovou výzvu s tématem zaměřeným na inovaci geografického vzdělávání nebo vzdělávání na základní škole s využitím zkušeností a znalostí s vyučování geografie u nás a v zahraničí.
Získání zkušenosti s celým cyklem počínajícím inovačním nápadem, analýzou stávajícího stavu, určením cílů (na úrovních: záměr, uskutečnitelné cíle, etapy řešení, očekávané výstupy a výsledky), určením cílových a zainteresovaných osob a institucí, až po podání projektu a jeho realizaci v případě získání zdrojů nebo jeho korekci v případě zamítnutí.
|
Předpoklady
|
Získání zkušenosti s celým cyklem počínajícím inovačním nápadem, analýzou stávajícího stavu, určením cílů (na úrovních: záměr, operacionalizovatelné cíle, očekávané výstupy a výsledky), určením cílových a zainteresovaných osob a institucí, až po podání projektu a jeho realizaci v případě získání zdrojů nebo jeho korekci v případě zamítnutí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Vlastní analýza témat realizovaných v bakalářském stupni studia z hlediska jejich inovačního potenciálu pro geografické vzdělávání a z hlediska jejich potenciálu pro SVUČ, SGS nebo projektů Interreg, Erasmus, OP VVV, Start Up, V4 apod.
|
Doporučená literatura
|
|