| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Adamec Martin, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Jonášová Čižíková Sabina, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Témata přednášek: 1. Úvod do tématu geografické kurikulum 2. Vývoj geografického kurikula v USA 3. Vývoj geografickéh kurikula v UK (Anglie) 4. Vývoj geograficiého kurikula v Německu, Francii, Finsku, Polsku, Slovensku 5. Vývoj geografického kurikula na území Česka do konce 80. let 20. století 6. Geografické kurikulum v Česku v 90. letech 20. století 7. České geografické kurikulum v RVP ZV a v RVP GV, transformace do ŠVP  8. Portály RVP.cz, ceskaskola,cz, csicr.cz, msmt.cz, a další 9.     Učebnice zeměpisu 10.   Implementace RVP ZV (minimální standardy a optimální/excelentní) v českém geografickém vzdělávání 10. Portály pro práci učitele (rvp.cz, ceskaskola.cz a další) 11. Geografická témata, příklady 12.    Gegorafické myšlení v geografickém vzdělávání
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět je zaměřen na školní kurikulum a geografické učivo, které je v něm obsaženo. Student je seznámen se standardy americkými, britskými, a dále s kurikulem německým. Detailně jsou seznamováni s historií a vývojem českého kurikula (RVP ZV), s vytvářením ŠVP a se zahrnutím geografického učiva. Student získá dovednost k uspořádáním geografického učiva, které je zaměřené na kvalitu a minimální kvantitu.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 V cvičení studenti tvoří tematické plány a ŠVP s důrazem na integrační, vývojový a spirálový charakter geografického obsahu.  Při plánování studenti musejí prokázat, že rozumějí třem kvalitativním úrovním v geografickém myšlení (podle Revidované Bloomovy taxonomie, RBT): minimální - optimální - excelentní.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Downs, Roger M., et al. Geography for Life: National Geography Standards. Washington, 2012. ISBN 978-1-884136-41-2.
                
 
            
                
                - 
                    Gersmehl, P. Teaching Geography. New York, 2014. 
                
 
            
                
                - 
                    Hemmer I. Educational Standards in Geography for the Intermediate School Certificate with sample assignments. Bonn, 2012. 
                
 
            
                
                - 
                    Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009.. 
                
 
            
                
                - 
                    Vávra, J. Didaktika geografie 1. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán. TU Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
                
 
            
                
                - 
                    VÚP. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.. Praha, 2007. ISBN 978-80-87000-11-3.
                
 
            
         
         
         
     |