| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Boháč Artur, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Program: 1. Humánní geografie a její postavení v RVP 2. Aktivizační metody, zážitková pedagogika, projektová výuka  3. Moderní technologie v humánně-geografickém vzdělávání 4. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: obyvatelstvo světa, sídla, urbanizace 5. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: kultura a kulturní odlišnosti,  migrace 6. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: zemědělství, lesnictví, rybolov, průmysl, služby, nevýrobní sféra 7. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: interakce člověk-příroda, udržitelnost, cestovní ruch 8. Studium přírody, mezipředmětové vztahy zeměpisu 9. Škola v povodí, příklad Liberce a Nisy, studium povodí a vodního režimu  10. Počasí a podnebí, jednoduchá měření teploty, tlaku, vlhkosti, synoptické mapy v médiích  11. Tvary zemského povrchu: vyvýšeniny, sníženiny, plošiny, horniny/zeminy 12. Půdní profily, jejich horizonty, mapování využití půd  13. Rostlinná společenstva s živočichy v okolí školy (Liberec, Ještěd, Jizerské hory)  14. Liberecká kotlina a její proměna člověkem: tvary, půdy, rostlinstvo, podnebí
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    demek J., Quitt E., Raušer. Základy obecné fyzické geografie. Praha, Academia, 1976. 
                
 
            
                
                - 
                    Horník S. a kol. Základy fyzické geografie. SPN Praha, 1982. 
                
 
            
                
                - 
                    Rubenstein, J.M. The Cultural Landscape. The Introduction to Human Geography.. New Jersey, 2005. ISBN 0-13-142939-6.
                
 
            
                
                - 
                    Vávra, J. Argentina. Vývoj ke krizi na začátku 21. století, z ekonomického, sociálního a politického hlediska. Liberec, 2003. ISBN 80-7083-773-X.
                
 
            
         
         
         
     |