Předmět: Humánní a fyzická geografie ve vzdělávání

» Seznam fakult » FP » KGE
Název předmětu Humánní a fyzická geografie ve vzdělávání
Kód předmětu KGE/KHFVU
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
  • Boháč Artur, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky: 1. Humánní geografie a její postavení v RVP; aktivizační metody, zážitková pedagogika, projektová výuka; moderní technologie v humánně-geografickém vzdělávání 2. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: obyvatelstvo světa, sídla, urbanizace; kultura a kulturní odlišnosti, migrace 3. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: zemědělství, lesnictví, rybolov, průmysl, služby, nevýrobní sféra; interakce člověk-příroda, udržitelnost, cestovní ruch 4. Studium přírody, mezipředmětové vztahy geografie 5. Škola v povodí, příklad Liberce a Nisy, studium povodí a vodního režimu 6. Počasí a podnebí, jednoduchá měření teploty, tlaku, vlhkosti, synoptické mapy v médiích 7. Tvary zemského povrchu: vyvýšeniny, sníženiny, plošiny, horniny/zeminy 8. Půdní profily, jejich horizonty, mapování využití půd 9. Rostlinná společenstva s živočichy v okolí školy (Liberec, Ještěd, Jizerské hory) 10. Liberecká kotlina a její proměna člověkem: tvary, půdy, rostlinstvo, podnebí

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr