| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Výběr tématu s využitím analýzy odborných článků věnovaných reformám a inovacím vzdělávání na základní škole a konfrontace tématu se znalostmi a potenciálem geografie pro celé základní vzdělávání. Nabídnout řešení různých problémů (např. spatial citizienship, problémy místní krajiny a rozvoje obcí, využití geografických aspektů a nástrojů pro řešení problémů občanů, regionů a států, globální, regionální a lokální aspekty problémů, komunikace informací potřebných na řešení problémů mapou nebo s využitím GIS) použitím metod kartografie, biogeografie, border studies apod.   2. Identifikace a vymezení stakeholderů, přizpůsobení inovace na konkrétní cílové skupiny a využití pedagogické praxe pro nalezení partnera z praxe s důrazem na zahraniční partnerství.   Výsledkem kurzu bude vypracování projektu do konkrétní grantové výzvy (V4, Interreg, Erasmus, SGS apod.) rozpracovat požadovanou dokumentaci projektu s důrazem na aktivity projektu, etapy projektu, rozpočet, cílové skupiny, monitorovací ukazatele a další požadavky dané výzvy. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Zpracovat pod vedením tutora projektovou dokumentaci pro konkrétní projektovou výzvu s tématem zaměřeným na inovaci geografického vzdělávání nebo vzdělávání na základní škole s využitím zkušeností a znalostí s vyučování geografie u nás a v zahraničí.
                 
                Získání zkušenosti s celým cyklem počínajícím inovačním nápadem, analýzou stávajícího stavu, určením cílů (na úrovních: záměr, uskutečnitelné cíle, etapy řešení, očekávané výstupy a výsledky), určením cílových a zainteresovaných osob a institucí, až po podání projektu a jeho realizaci v případě získání zdrojů nebo jeho korekci v případě zamítnutí.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Získání zkušenosti s celým cyklem počínajícím inovačním nápadem,  analýzou stávajícího stavu, určením cílů (na úrovních: záměr, operacionalizovatelné cíle, očekávané výstupy a výsledky), určením cílových a zainteresovaných osob a institucí, až po podání projektu a jeho realizaci v případě získání zdrojů nebo jeho korekci v případě zamítnutí.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Vlastní analýza témat realizovaných v bakalářském stupni studia z hlediska jejich inovačního potenciálu pro geografické vzdělávání a z hlediska jejich potenciálu pro SVUČ, SGS nebo projektů Interreg, Erasmus, OP VVV, Start Up, V4 apod.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
         
         
     |