| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Böhm Hynek, doc. Mgr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Liberecko v rámci ČR a EU. Euroregiony v ČR, sousedních zemích a v EU. Euroregion Nisa jako modelové území mezinárodní přeshraniční spolupráce. Geografické vymezení a vnitřní členění. Přírodní poměry. Životní prostředí a jeho problémy. Sociálně ekonomické poměry a jejich zvláštnosti / rozdíly. Historický vývoj osídlení, obyvatelstva, průmyslu a kultury. Veřejná správa a administrativní členění. Transformace po roce 1989. Současné problémy a cíle rozvoje. Příklady a výsledky mezinárodní spolupráce. Porovnání s jinými kraji / regiony a euroregiony. Hlavní prameny informací o Liberecku, euroregionech a možnosti / příklady jejich využití. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování) 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 42 hodin za semestr
                    Semestrální práce
                        - 20 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 15 hodin za semestr
                    Domácí příprava na výuku
                        - 13 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Liberecko v rámci ČR a EU. Euroregiony v ČR, sousedních zemích a v EU. Euroregion Nisa jako modelové území mezinárodní přeshraniční spolupráce. Geografické vymezení a vnitřní členění. Přírodní poměry. Životní prostředí a jeho problémy. Sociálně ekonomické poměry a jejich zvláštnosti / rozdíly. Historický vývoj osídlení, obyvatelstva, průmyslu a kultury. Veřejná správa a administrativní členění. Transformace po roce 1989. Současné problémy a cíle rozvoje. Příklady a výsledky mezinárodní spolupráce. Porovnání s jinými kraji / regiony a euroregiony. Hlavní prameny informací o Liberecku, euroregionech a možnosti / příklady jejich využití. studenti rozumí a umí hodnotit témata probraná v předmětu
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | zvládnutí gymnaziálního zeměpisu 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Didaktický test 
 Zápočet: Aktivní účast na cvičeních, zpracování zadané semestrální práce, úspěšné absolvování testu. Podrobnosti na úvodním cvičení. Zkouška: není předepsána
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Dokumenty a statistické ročenky Libereckého kraje a ERN.. 
                
                    Karpaš, R. a kol. Kniha o Liberci. Liberec, 2004. 
                
                    POŠTOLKA, V., BRANDA, P. Přeshraniční spolupráce, euroregiony a Euroregion Nisa.. 
                 
 
 |