| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Program: 1. Pohyby Země (noc a den, roční období, zatmění - souvislost s dmutím) 2. Zeměpisná poloha, souřadnice; přístupy k vysvětlení, didaktické procvičení 3. Globální dopady pohybu litosférických desek; propojení s tvary mořského dna a vzhledem pevnin 4. Počasí, podnebí a podnebné pásy. Dynamické propojení s výkladem o atmosféře 5. Biosféra - jak přijatelnou formou vyložit problematiku biomů (s využitím předchozích poznatků) 6. Austrálie a Oceánie - první probíraný kontinent (doporučení pro definování přístupu k dalším kontinentům resp. světadílům) 7. Asie - zdůraznění základních rysů světadílu k volbě didaktického přístupu 8. Amerika a Afrika - zdůraznění základních rysů světadílu k volbě didaktického přístupu 9. Evropa - regionální přístup k výkladu s důrazem na specifika světadílu, ve kterém žijeme (jako občané ČR) 10. Česká republika - zdůraznění významu fyzickogeografického pohledu na současnost a minulost naší vlasti 11. Jak učit kraje ČR - nástin možností (místní region?) 12. Společenské a hospodářské složky krajiny - jak neselektovat dílčí témata; výuka v souvislostech 13. Ekologie vs. environmentalistika - rozdílnost, specifika 14. Jaká míra orientace na mapě (světa) je v průběhu studia na ZŠ optimální? 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Jedná se o orientační přehled vycházející z nejobtížnějších kapitol výuky zeměpisu s důrazem na fyzickou geografii dle zkušeností z dlouholeté pedagogické praxe (návrhově postupně od 6. r. do 9. r.). Témata se mohou změnit s ohledem na zájem studentů i s ohledem na potenciální studijní nedostatky s blížícími se státními zkouškami.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Průběžné hodnocení přípravy a aktivity na cvičeních, vytvoření a předvedení vlastního přístupu ke zvolenému tématu ve výuce (zápočet).
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Edice učebnic Nakladatelství ČGS či Nové školy. 
                
 
            
                
                - 
                    KALHOUS, Z., OBST, O. et al. Školní didaktika. Praha, 2002. ISBN 978-80-7178-253-X.
                
 
            
                
                - 
                    SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. 
                
 
            
                
                - 
                    Vávra, J. Didaktika geografie I: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.. Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
                
 
            
         
         
         
     |