| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
                
                    Boháč Artur, RNDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | 1. den  skup. A = Život ve městě a na vesnici; skup. B = Terénní průzkum území, prezentace výsledků 2. den  skup. A = Terénní průzkum území; skup. B = Život ve městě a na vesnici, prezentace výsledků 3. den skup. A = jižní a severní svah, různá expozice; skup. B = Terénní průzkum širšího okolí, prezentace výsledků 4. den  skup. A = Terénní průzkum širšího okolí; skup. B = jižní a severní svah, různá expozice; prezentace výsledků 5. den  závěrečné prezentace z celého cvičení, hodnocení 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | nespecifikováno | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Studenti procvičují geografické metody v terénu a učí se hodnotit prostorové jevy v terénu. Transformují získané poznatky do geografického vzdělávání. 
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | nespecifikováno 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | nespecifikováno Studenti budou využívat různé tradiční i moderní techniky a způsoby práce (mapování) v terénu s využíváním dopředu a následně v terénu získaných informací (kombinací tvrdých a měkkých dat), jejich analytické zpracování gegorafickými metodami. Tyto poznatky transformují do geografického vzdělávání.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Časopisy Geografické rozhledy, Urbanismus a územní rozvoj.. 
                
                    Odborné publikace k vybranému/určenému území.. 
                
                    Potřebné technické a přístrojové vybavení pro terénní průzkumy a rozbory.. 
                
                    Regionální a lokální tisk.. 
                
                    Statistické a předem dostupné údaje a jejich kritické hodnocení.. 
                
                    Topografické mapy včetně starších a historických map.. 
                
                    Územně plánovací dokumentace nebo územně analytické podklady.. 
                
                    MAJEROVÁ, V., MAJER, E. Kvalitativní metody výzkumu venkovského prostoru. I. a II. díl.. Praha, 2004. 
                
                    Roberts, M. Learning through Enquiry. Making sense of geography in the key stage 3 classroom. Sheffield, 2003. ISBN 978-1-84377-095-4.
                
                    WAUGH, D. Geography. An Integrated Approach. Cheltenham, 2009. ISBN 978-1-4085-0407-9.
                 
 
 |