| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jonášová Čižíková Sabina, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Adamec Martin, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Vávra Jaroslav, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Témata přednášek 1. Úvod do vedení geografické výuky 2. Generalizace v geografii a v geografickém vzdělávání  3. Taxonomie v geografickém vzdělávání 4. Myšlení v geografickém vzdělávání 5. Analytické myšlení v geografickm vzdělávání. Dvojí ostří nůžek 6. Triády v geografickém vzdělávání 7. Čtyři základní/úhelné kameny v geografickém vzdělávání 8. Pět témat v geografii 9. Kvalita v geografickém vzdělávání 10. Spirálové uspořádní geografického učiva 11. Geografické biflování a geografické myšlení 12.    Koncept místa v geografickém vzdělávání 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Vstupní předmět do oborové didaktiky geografie. Student je seznamován s historií a současností výuky geografie v Česku, v Evropě i ve světě, se základy oborové didaktiky. V cvičeních je seznamován se základy práce učitele zeměpisu ve třídě. Tyto dovednosti procvičujena vybraných tematických celcích.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Požadavky na studenta pro vstup do předmětu: Všeobecné znalosti a dovednosti geografie gymnaziálního rozsahu. Odborné geografické znalosti a dovednosti z bakalářského studia.  Samostatné výstupy studentů na základě domácí přípravy a přípravy na oborovou praxi (průběžná pedagogická praxe I) Vytvoření, prezentování a obhajování zvoleného tematického celku s minimálně čtyřmi vyučovacími hodinami. Hodnotí se postupné a následné kroky: geografická generalizace/koncept - vstupní hodina - prostřední hodina  závěrečná/shrnující/opakovací hodina. Diskuse nad tematickými celky ostatních studentů. Vychází se přitom z revidovaného Rámcového vzdělávacího programu ZV a GV. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Gersmehl, Ph. Teaching Geography. New York, 2005. ISBN 1-59385-154-5.
                
 
            
                
                - 
                    Gersmehl, Ph. Themes and Counterpoints in Geographical Education. Themes and Counterpoints in Geographical Education. 1992. 
                
 
            
                
                - 
                    Haversath, J.-B. et al. Geographiedidaktik. Theiorie - Themen - Forshung. Braunschweig, 2012. ISBN 978-3-14-160359-0.
                
 
            
                
                - 
                    Kalhous, Z.; Obst. O. a kol. Školní didaktika. 
                
 
            
                
                - 
                    Rinschede, G. Geographiedidaktik. 2.. Ferdinand Schöningh München., 2005. ISBN 3-8552-2324-8.
                
 
            
                
                - 
                    Vávra, J. Didaktika geografie I: od vzdělávacího programu k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.. Liberec, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
                
 
            
                
                - 
                    Vávra, J. Příprava učitelů na nové pojetí výuky zeměpisu.. In: J. Novotová (ed.): Evropská dimenze v přípravě učitelů na Fakultě pedagogické Technické univerzity v Liberci. Technická univerzita v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-902-3.
                
 
            
         
         
         
     |