| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Bendl Tomáš, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Jonášová Čižíková Sabina, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Adamec Martin, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Program přednášek: 1. Úvod do vedení geografické výuky 2. Generalizace v geografii a v geografickém vzdělávání 3. Taxonomie v geografickém vzdělávání 4. Myšlení v geografickém vzdělávání 5. Analytické myšlení v geografickém vzdělávání. Dvojí ostří nůžek 6. Triády v geografickém vzdělávání 7. Čtyři základní/úhelné kameny v geografickém vzdělávání 8. Pět témat v geografii 9. Kvalita v geografickém vzdělávání 10. Spirálové uspořádání geografického učiva 11. Geografické biflování a geografické myšlení 12. Koncept místa v geografickém vzdělávání 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Vstupní předmět do oborové didaktiky geografie. V rámci přednášek jsou seznamováni s historií a současností výuky geografie v Česku, v Evropě i ve světě, se základy didaktiky geografie. Přednášky jsou koncipovány tak, aby podporovaly studenty v dalším učení se geografii a motivovaly je k implementaci relevantních metod, forem výuky a vhodné sebereflexi.
                 
                Vytvoření, prezentování a obhajování zvoleného tematického celku s minimálně čtyřmi vyučovacími hodinami. Hodnotí se postupné a následné kroky: geografická generalizace/koncept - vstupní hodina - prostřední hodina. Závěrečná/shrnující/opakovací hodina. Diskuse nad tematickými celky ostatních studentů. Vychází se přitom z revidovaného Rámcového vzdělávacího programu ZV a GV. 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Požadavky na studenta pro vstup do předmětu: Všeobecné znalosti a dovednosti geografie gymnaziálního rozsahu. Odborné geografické znalosti a dovednosti z bakalářského studia.  Samostatné výstupy studentů na základě domácí přípravy a přípravy na oborovou praxi (průběžná pedagogická praxe I).
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
         
         
     |