Přednášky: 1. Humánní geografie a její postavení v RVP; aktivizační metody, zážitková pedagogika, projektová výuka; moderní technologie v humánně-geografickém vzdělávání 2. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: obyvatelstvo světa, sídla, urbanizace; kultura a kulturní odlišnosti, migrace 3. Aplikace humánně-geografických témat do výuky: zemědělství, lesnictví, rybolov, průmysl, služby, nevýrobní sféra; interakce člověk-příroda, udržitelnost, cestovní ruch 4. Studium přírody, mezipředmětové vztahy geografie 5. Škola v povodí, příklad Liberce a Nisy, studium povodí a vodního režimu 6. Počasí a podnebí, jednoduchá měření teploty, tlaku, vlhkosti, synoptické mapy v médiích 7. Tvary zemského povrchu: vyvýšeniny, sníženiny, plošiny, horniny/zeminy 8. Půdní profily, jejich horizonty, mapování využití půd 9. Rostlinná společenstva s živočichy v okolí školy (Liberec, Ještěd, Jizerské hory) 10. Liberecká kotlina a její proměna člověkem: tvary, půdy, rostlinstvo, podnebí
|
Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
|
nespecifikováno
Studenti zpracovávají v průběhu semestru vzdělávací projekt, ve kterém demonstrují porozumění teorii, probírané na přednáškách, a schopnost její aplikace v reálné výuce. Projekt realizují buď přímo ve školní výuce, nebo na jedné z univerzitních akcí, určených pro žáky základních škol. Připravovaný vzdělávací projekt je průběžně konzultován na přednáškách, realizaci je přítomen vyučující, za korektně odvedenou práci pak studenti dostanou zápočet.
|