Vyučující
|
-
Kocum Jan, RNDr. Ph.D.
-
Boháč Artur, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. den skup. A = Život ve městě a na vesnici; skup. B = Terénní průzkum území, prezentace výsledků 2. den skup. A = Terénní průzkum území; skup. B = Život ve městě a na vesnici, prezentace výsledků 3. den skup. A = jižní a severní svah, různá expozice; skup. B = Terénní průzkum širšího okolí, prezentace výsledků 4. den skup. A = Terénní průzkum širšího okolí; skup. B = jižní a severní svah, různá expozice; prezentace výsledků 5. den závěrečné prezentace z celého cvičení, hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti procvičují fyzicko i humánně geografické metody v terénu a učí se hodnotit prostorové jevy v terénu. Transformují získané poznatky do geografického vzdělávání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Studenti budou využívat různé tradiční i moderní techniky a způsoby práce (mapování) v terénu s využíváním dopředu a následně v terénu získaných informací (kombinací tvrdých a měkkých dat), jejich analytické zpracování gegorafickými metodami. Tyto poznatky transformují do geografického vzdělávání.
|
Doporučená literatura
|
-
Časopisy Geografické rozhledy, Urbanismus a územní rozvoj..
-
Odborné publikace k vybranému/určenému území..
-
Potřebné technické a přístrojové vybavení pro terénní průzkumy a rozbory..
-
Regionální a lokální tisk..
-
Statistické a předem dostupné údaje a jejich kritické hodnocení..
-
Topografické mapy včetně starších a historických map..
-
Územně plánovací dokumentace nebo územně analytické podklady..
-
MAJEROVÁ, V., MAJER, E. Kvalitativní metody výzkumu venkovského prostoru. I. a II. díl.. Praha, 2004.
-
Roberts, M. Learning through Enquiry. Making sense of geography in the key stage 3 classroom. Sheffield, 2003. ISBN 978-1-84377-095-4.
-
WAUGH, D. Geography. An Integrated Approach. Cheltenham, 2009. ISBN 978-1-4085-0407-9.
|