Vyučující
|
-
Portmann Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V akademickém roce 2021/2022: "Po stopách bývalých libereckých spoluobčanů. Tzv. konečné řešení židovské otázky" 1) Tzv. konečné řešení židovské otázky - úvod do problematiky 2) Tzv. konečné řešení židovské otázky - stav a metody výzkumu 3 - 4) "Místa paměti" Po stopách bývalých židovských spoluobčanů: program v liberecké synagoze 5) Paměť a orální historie: tzv. konečné řešení židovské otázky 6) Tzv. konečné řešení židovské otázky - prameny 7) Exkurze: liberecký židovský hřbitov, 8) Odborná procházka: "Po stopách bývalých libereckých občanů - tzv. konečné řešení židovské otázky" 9) Exkurze: Centrum vizuální historie MALACH 10 - 14) Představení jednotlivých projektů, diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V historickém semináři se zpracovávají témata z českých a československých dějin od středověku do 20. století. Studující si vybírají semináře také podle zaměření své budoucí bakalářské nebo diplomové práce.
Odpovídá vymezení předmětu a požadavkům stanoveným v sylabu.
|
Předpoklady
|
Splnění předcházejících studijních povinností, viz studijní program.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Aktivní účast na seminářích, vypracování, prezentace a obhajoba seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, 1997.
-
VANĚK, Miroslav ? MÜCKE, Pavel ? PELIKÁNOVÁ, Hana. Naslouchat hlasům paměti: teoretické a praktické aspekty orální historie. Praha, 2007.
-
VANĚK, Miroslav. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin. Praha, 2004.
|