Vyučující
|
-
Habánová Anna, M.A., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Anotace: Cílem předmětu je představit studentům odbornou práci v galerii. Náplní jednotlivých hodin bude teoretický i praktický úvod do problematiky výstavnictví: výstavní idea, prostor, teoretické zpracování zadaného projektu - výběr výtvarných děl, problematika instalace, propagace. Tematické vymezení: 01) Návštěva Oblastní galerie v Liberci, úvod do problematiky galerií a muzeí ČR 02) Periodika se zaměřením na výtvarné umění, historie sběratelství výtvarného umění 03) České galerie, muzeum, galerie, dům umění (Kunsthalle) 04) Moravské galerie, výstavy 05) Soukromé galerie ČR, současná platná legislativa týkající se muzeí a galerií 06) Umělecké spolky ČR, historie a současnost, profesní sdružení, etický kodex ICOM 07) Evropské a světové galerie - historie, sbírkové fondy, katalogy 08) Muzea a galerie libereckého kraje, zaměření, sbírkové fondy, publikační činnost 09) Náplň galerijní práce: prezentace, odborná činnost; návrh možných výstavních projektů 10) Návštěva a porovnání vytipovaných výstav 11) Koncepce výstavy, teoretické zpracování - vytvoření portfolia 12) Ochrana a bezpečnost sbírek; otázka finančního zabezpečení projektu, vytvoření doprovodných tiskovin (pozvánky, plakát, katalog, texty PR) 13) Galerie a veřejnost; vytvoření doprovodného programu pro širokou veřejnost se zaměřením na různé věkové kategorie 14) Zhodnocení jednotlivých výstavních projektů, diskuze, závěr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je představit odbornou práci v galerii. Náplní výuky bude teoretický i praktický úvod do problematiky výstavnictví: výstavní idea, teoretické zpracování zadaného projektu - výběr výtvarných děl, finanční zabezpečení, problematika instalace, propagace.
Odpovídá vymezení předmětu a požadavkům stanoveným v sylabu.
|
Předpoklady
|
Splnění předcházejících studijních povinností, viz studijní program.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Aktivní účast na semináři (cvičení); splnění zadaných úkolů; úspěšně složený test; prostudovaná doporučená literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
Brabcová Alexandra. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea].. Náchod, 2003. ISBN 80-86213-28-5.
-
Brabcová Alexandra. Múzejná pedagogika: učebné texty. Bratislava, 2013. ISBN 978-80-8060-314-4.
-
Jelínková Dagmar. Jak administrovat muzejní výstavu?: Metodický manuál pro muzejní registrátory specialisty. Praha, 2019. ISBN 978-80-7035-696-8.
-
Jelínková Dagmar. Jak zarámovat obraz?.. Praha, 2017. ISBN 978-80-7035-662-3.
-
Jelínková Dagmar. Sbírky v pohybu podruhé: sborník příspěvků ze semináře Mobilita sbírek VII, Sbírky v pohybu 2. Praha, 2018. ISBN 978-80-7035-696-8.
|