Předmět: Pokročilé internetové prezentace

» Seznam fakult » FP » KIN
Název předmětu Pokročilé internetové prezentace
Kód předmětu KIN/IP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Semerádová Tereza, Mgr. Ph.D.
  • Weinlich Petr, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je věnován moderním způsobům prezentace společnosti v digitálním prostředí. Hlavní část předmětu se zaměřuje na distribuci multimediálních propagačních materiálů pomocí nejčastěji používaných inzertních online nástrojů, mezi než patří například Google Adwards, Sklik, Facebook ads či pro trh B2B síť LinkedIn. V rámci seminářů si studenti osvojí práci s různými formáty digitální reklamy včetně zajištění technických požadavků pro její implementaci a následné měření úspěšnosti jednotlivých reklam (Facebook Pixel, instalace kódů pro sledování konverzních událostí, aj.). Studenti rovněž získají základní analytické dovednosti nezbytné pro práci s prostředím Google Analytics a jeho propojení s online inzertními kanály. Přednášky (témata): 1. Možnosti prezentace společnosti na internetu 2. Výběr vhodných technologií s ohledem na marketingové cíle společnosti 3. Google analytics, Facebook pixel, konverzní události, cookies 4. Propagační nástroje sociální sítě Facebook, generování organického neplaceného dosahu, placená inzerce na Facebooku a Instagramu, Facebook business manager, Facebook ads manager, cílení reklam, segmentace trhu, vyhodnocování konverzí 5. Inzertní sít Google Adwards - možnosti placené reklamy ve Vyhledávací síti Google Ads, Obsahová síť, Google Mobile, Nákupy Google 6. Youtube, Youtube ads, Sklik, Big Ads, LinkedIn 7. E-mailingové nástroje (smart mailing, mail chimp, ) Semináře (témata): Semináře probíhají v počítačové učebně. Náplní seminářů je praktická příprava propagačních kampaní pomocí výše uvedených inzertních nástrojů. Část seminářů je věnována i vyhodnocování výsledků online kampaní v prostředí Google Analytics. 1. Výběr subjektu, který bude předmětem propagace, analýza stávajícího stavu reklamních kanálů 2. Tvorba reklamní strategie, výběr vhodného média, tvorba časového rozvrhu kampaně, stanovení rozpočtu 3. Práce s analytickými nástroji v Google analytics, vyhodnocování dat z cvičných souborů konverzních událostí 4. Příprava základních typů příspěvků pro propagaci vybraného subjektu na Facebooku 5. Vytvoření Facebook Business a Facebook Ads manager účtů, Příprava kampaně pro Instagram 6. Příprava reklam pro FB a jejich nastavení ve Facebook Ads manager 7. Vytvoření a na stavení účtu Google Adwards, průzkum konkurence zvoleného subjektu v oblasti PPC reklamy 8. Příprava a nastavení reklam pro Vyhledávací síť Google Ads 9. Tvorba reklamní kampaně pro Obsahovou síť, nastavení sad reklam pro Google Mobile 10. Upload videa na Youtube, marketingové parametry účtu Youtube, příprava Youtube ads 11. Seznámení s odlišnostmi ostatních inzertních systémů (Sklik, Big Ads) 12. Příprava e-mailingové kampaně v Mailchimpu - kreativa, sestavení mailing listu, vyhodnocení výsledků 13. Prezentace semestrálních projektů 14. Prezentace semestrálních projektů

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je věnován moderním způsobům prezentace společnosti v digitálním prostředí. Hlavní část předmětu se zaměřuje na distribuci multimediálních propagačních materiálů pomocí nejčastěji používaných inzertních online nástrojů, mezi než patří například Google Adwards, Sklik, Facebook ads či pro trh B2B síť LinkedIn. V rámci seminářů si studenti osvojí práci s různými formáty digitální reklamy včetně zajištění technických požadavků pro její implementaci a následné měření úspěšnosti jednotlivých reklam (Facebook Pixel, instalace kódů pro sledování konverzních událostí, aj.). Studenti rovněž získají základní analytické dovednosti nezbytné pro práci s prostředím Google Analytics a jeho propojení s online inzertními kanály.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Zápočet: Požadavky na studenta: 80% účast na cvičeních, odevzdání semestrálního projektu, písemný zápočtový test. Semestrální projekt: Příprava online propagační kampaně pro zvolený subjekt s využitím standardních inzertních kanálů a formátů digitální reklamy.
Doporučená literatura
  • Facebook. Facebook Business [online].
  • Google. Google Adwards [online].
  • JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
  • SEMERÁDOVÁ, T. a P. WEINLICH. Jak na digitální marketingovou strategii firmy. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2021. ISBN 978-80-7494-573-1.
  • SEMERÁDOVÁ, T. a P. WEINLICH. Marketing na facebooku a instagramu.. Brno, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • Seznam.cz. Sklik: PPC reklama [online].


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr