Předmět: Úvod do elektronické komerce

» Seznam fakult » FP » KIN
Název předmětu Úvod do elektronické komerce
Kód předmětu KIN/UEC
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Semerádová Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vliv elektronického obchodu na organizaci 2. Strategie elektronického obchodu 3. Modely elektronického obchodu 4. Hodnocení přínosů elektronického obchodu, metriky 5. Podpora elektronického obchodu - SCM, CRM 6. Reklama, marketing na Internetu 7. E-dokumenty v podniku 8. Problematika bezpečnosti, 9. Legislativa, druhy plateb na Internetu 10. Trendy elektronického obchodu 11. Řízení projektu elektronického obchodu 12. E-learning 13. Rezerva

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základní přehled o problematice elektronického podnikání. Studenti se seznámí se základními modely elektronického podnikání, potřebnými strategiemi, problematikou bezpečnosti, s využitím internetu v oblasti marketingu a s metrikami, které umožní přizpůsobovat jednotlivé strategie dle zákaznických preferencí. Předmět se rovněž zaměřuje na distribuci multimediálních propagačních materiálů pomocí nejčastěji používaných inzertních online nástrojů, mezi něž patří například Google Adwards, Sklik či Meta ads.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
Předpoklady
Předpokládá se základní znalosti informačních a komunikačních technologií, managementu a marketingu.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Studenti musí prokázat v písemném testu získané znalosti
Doporučená literatura
  • Hlavenka, J. Dělejte byznys na Internetu. Computer Press, 1999.
  • Kosek, J. PHP, tvorba interaktivních internetových aplikací. Grada Publishing, 1999.
  • Kosiur, D. a kol. Elektronická komerce. Grada,, 1998.
  • Treese, W., Steward, L. Designing Systems for Internet Commerce. Addison Wesley, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr