Vyučující
|
-
Příhonská Jana, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: Studenti se seznámí s metodikou výuky základních partií učiva matematiky SŠ, zejména gymnázia: 1. Základní poznatky - výroky, množiny. 2. Rovnice a nerovnice. 3. Funkce. 4. Posloupnosti a řady. 5. Goniometrie. 6. Analytická geometrie. 7. Planimetrie. 8. Stereometrie. 9. Geometrická zobrazení 10. Kombinatorika a pravděpodobnost. 11. Finanční matematika. 12. Komplexní čísla 13. Diferenciální a integrální počet. 14. Počítače ve výuce matematiky. Práce s interaktivními učebnicemi, využití ve výuce. Cvičení: Procvičování látky probrané na přednáškách. Důraz je kladen na různé přístupy při zavádění nových pojmů. Součástí cvičení jsou prezentace studentů s ukázkami výkladu výše zmíněných partií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Výzkumný přístup při výuce matematiky. Metodický rozbor témat učiva s ohledem na třetí stupeň školy - základní poznatky (logika, množiny, číselné obory), rovnice a nerovnice, planimetrie, geometrická zobrazení, funkce, goniometrie, posloupnosti a řady, finanční matematika, stereometrie, kombinatorika, pravděpodobnost a statistika, vektory a jejich užití, analytická geometrie, diferenciální a integrální počet.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006.
-
Kopka, J.:. Hrozny problémů ve školské matematice. Ústí n.L. UJEP, 1999..
-
M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
-
POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
|