Vyučující
|
-
Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře: 1. Kritická místa řešení slovních úloh. 2. Matematické soutěže na základní škole a střední škole. 3. Druhy důkazů, výuka důkazu a jeho místo v matematice střední školy. 4. Možnosti využití výpočetní techniky a různých online prostředí ve výuce matematiky. 5. Pravděpodobnost a statistika na střední škole. 6. Rozvoj logického myšlení. 7. Rozvoj funkčního myšlení 8. Platónská tělesa - prostorová představivost trochu jinak. 9. Motivační prostředí a motivační úlohy ve vyučování matematice. 10. Teorie didaktických situací. 11. Van Hieleho model vytváření pojmů, vertikální a horizontální myšlení. 12. Významné problémy budování matematiky v historickém kontextu v jazyce základní a střední školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Seznámení studentů s moderními a netradičními metodami výuky matematiky - využití informačních technologií, vytváření didaktických situací, práce v motivačním prostředí. Práce s nadanými žáky, využití vzdělávacích center, tvorba inovativních výukových materiálů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006.
-
K. Nemčíková a kol.:. Matematická gramotnost ve výuce..
-
Kopka, J.:. Hrozny problémů ve školské matematice. Ústí n.L. UJEP, 1999..
-
KUŘINA, F. a kol. Matematika a porozumění světu. Praha. 2009.
-
M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
-
POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
-
RENDL, M., VONDROVÁ, N. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha. 2013.
-
VONDROVÁ, N.. Matematická slovní úloha. Praha. 2020.
|