Předmět: Kapitoly z didaktiky matematiky

» Seznam fakult » FP » KMA
Název předmětu Kapitoly z didaktiky matematiky
Kód předmětu KMA/KDMX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky 1x za 2 roky
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Semináře: 1. Kritická místa řešení slovních úloh. 2. Matematické soutěže na základní škole a střední škole. 3. Druhy důkazů, výuka důkazu a jeho místo v matematice střední školy. 4. Možnosti využití výpočetní techniky a různých online prostředí ve výuce matematiky. 5. Pravděpodobnost a statistika na střední škole. 6. Rozvoj logického myšlení. 7. Rozvoj funkčního myšlení 8. Platónská tělesa - prostorová představivost trochu jinak. 9. Motivační prostředí a motivační úlohy ve vyučování matematice. 10. Teorie didaktických situací. 11. Van Hieleho model vytváření pojmů, vertikální a horizontální myšlení. 12. Významné problémy budování matematiky v historickém kontextu v jazyce základní a střední školy.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Seznámení studentů s moderními a netradičními metodami výuky matematiky - využití informačních technologií, vytváření didaktických situací, práce v motivačním prostředí. Práce s nadanými žáky, využití vzdělávacích center, tvorba inovativních výukových materiálů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006.
  • K. Nemčíková a kol.:. Matematická gramotnost ve výuce..
  • Kopka, J.:. Hrozny problémů ve školské matematice. Ústí n.L. UJEP, 1999..
  • M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
  • POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr