Předmět: Didaktický seminář NJ 4

» Seznam fakult » FP » KNJ
Název předmětu Didaktický seminář NJ 4
Kód předmětu KNJ/DS4N
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
  • Weber Tilo, Dr. phil. habil. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Specifika projektové práce ve VCJ. Tvorba ultrakrátkých, krátkodobých a dlouhodobých projektů ve vztahu k průřezovým tématům RVP (ŠVP). 2. Brain storming, volba společného projektového zadání pro rozvoj komunikace v cizím jazyce, design projektu, fázování projektu. Výběr cílové školy pro realizaci projektu. 3. - 5. Práce na materiálním a metodickém zabezpečení projektu. 6. Prezentace prvních dílčích výstupů projektu. 7. - 9. Práce na metodickém řešení dílčích úloh projektu. 10. Realizace projektu na cílové škole. 11.-12. Dokumentace, prezentace a obhajoba zpracování projektu ve katedrální a/nebo fakultní úrovni. 13.-14. Vyhodnocení realizace projektu, vymezení obecných zásad pro tvorbu projektů s jazykovým zaměřením.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 18 hodin za semestr
Výstupy z učení
Zásady plánování a tvorby projektového úkolu ve výuce cizích jazyků na ZŠ.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
Předpoklady
zápis bez omezení

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia

Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
Doporučená literatura
  • HELBIG, G., GÖTZE, L., HENRICI, G., KRUMM, H.-J. (eds.):. Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 2001. .
  • WICKE, R.E. Spielerische Sprachaktivitäten. Ismaning: Verlag für Deutsch 1995..
  • WICKE, R.E. Vom Text zum Projekt. Berlin: Cornelsen 1997..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr