Vyučující
|
-
Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
-
Weber Tilo, Dr. phil. habil. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika projektové práce ve VCJ. Tvorba ultrakrátkých, krátkodobých a dlouhodobých projektů ve vztahu k průřezovým tématům RVP (ŠVP). 2. Brain storming, volba společného projektového zadání pro rozvoj komunikace v cizím jazyce, design projektu, fázování projektu. Výběr cílové školy pro realizaci projektu. 3. - 5. Práce na materiálním a metodickém zabezpečení projektu. 6. Prezentace prvních dílčích výstupů projektu. 7. - 9. Práce na metodickém řešení dílčích úloh projektu. 10. Realizace projektu na cílové škole. 11.-12. Dokumentace, prezentace a obhajoba zpracování projektu ve katedrální a/nebo fakultní úrovni. 13.-14. Vyhodnocení realizace projektu, vymezení obecných zásad pro tvorbu projektů s jazykovým zaměřením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Zásady plánování a tvorby projektového úkolu ve výuce cizích jazyků na ZŠ.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
|
Doporučená literatura
|
-
HELBIG, G., GÖTZE, L., HENRICI, G., KRUMM, H.-J. (eds.):. Deutsch als Fremdsprache. Ein internationales Handbuch. Berlin/New York: Walter de Gruyter, 2001. .
-
WICKE, R.E. Spielerische Sprachaktivitäten. Ismaning: Verlag für Deutsch 1995..
-
WICKE, R.E. Vom Text zum Projekt. Berlin: Cornelsen 1997..
|