Vyučující
|
-
Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. týden: Specifika filmu jako média ve výuce cizího jazyka. 3.-4. týden: Jazyk a film, typologie filmů z didaktického hlediska. 5.-6. týden: Kritéria výběru filmu v rámci výuky cizích jazyků. 7.-8. týden: Film jako zprostředkovatel (jazykových) reálií. 9.-10. týden: Trénink řečových dovedností prostřednictvím filmu. 11.-12. týden: Typologie cvičení, vytvoření pracovního materiálu. 13.-14. týden: Prezentace vybraných filmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je poskytnout studentům základní teoretické znalosti o využití filmu ve výuce cizího jazyka. Na základě teoretických poznatků studenti vytvoří vlastní ukázku výukové hodiny tak, aby byli schopni zdůvodnit zvolené postupy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast na cvičeních. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
BRANDI, Marie-Luise, ARNSDORF, Dieter. Video im Deutschunterricht: eine Übungstypologie zur Arbeit mit fiktionalen und dokumentarischen Filmsequenzen.. Berlin, 1996. ISBN 3-468-49664-8.
-
PAECH, Joachim. Literatur und Film.. Stuttgart, 1988. ISBN 3-476-10235-1.
-
SCHWERDTFEGER, Inge Christine. Sehen und Verstehen: Arbeit mit Filmen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Berlin, 1989. ISBN 3-468-49438-6.
|