Vyučující
|
-
Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-3. týden: Tvoření interferenčních vokálů, problém labializace a napjatosti. 4.-6. týden: Tvoření interferenčních konsonantů, problém aspirace hlásek. 7.-9. týden: Pravidla členění textů pomocí suprasegmentálních prostředků. 10.-12. týden: Analýza vybraných učebních souborů pro ZŠ s ohledem na jejich fonetická úskalí. 13. týden: Vzorová artikulace učitele pro potřeby přednesu poslechových textů. 14. týden: Test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je automatizace a zdokonalení praktické německé fonetiky, snahou je docílit plně srozumitelné výslovnosti a intonace bez výrazných známek českého akcentu. Seminář navazuje na teoretické znalosti, které studenti získali v povinném předmětu fonetika a fonologie NJ a povinně volitelných seminářích zaměřených na fonetiku již během bakalářského studia. Pozornost je vedle systematického nácviku segmentálních a suprasegmentálních prvků věnována i možné didaktizaci fonetického materiálu při nácviku německé fonetiky v běžném vyučovacím procesu. Zvláštní pozornost je věnována nápravě individuálních fonetických chyb.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
|