Vyučující
|
-
Weber Tilo, Dr. phil. habil. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-3. týden: "Sociální média" jako komunikační prostředí nového druhu. 4.-6. týden: Konceptuální vs. mediální ústní/písemná komunikace. 7.-9. týden: Inter- a hypertextualita. 10.-13. týden: Fakticita, doložitelnost a ověřitelnost v rámci internetového komunikačního prostředí. 14. týden: Text.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Jazyky byly vždy ve všech aspektech ovlivňovány médii. Zavedení moderního knihtisku v patnáctém století znamenalo epochální proměnu. Od devadesátých let až do současnosti prožíváme fundamentální proměnu v oblasti komunikace. Internet, a s tím spojené nové komunikační formy ovlivňují stále zřetelněji způsob našeho vzájemného jazykového jednání. Ústřední část semináře tvoří problematika tzv. "nových médií" a s tím související otázky: Jaké komunikační formy se během posledních patnácti let rozvinuly a jak se odlišují od tradičních forem dorozumívání? V jakém vztahu jsou psaný a mluvený jazyk a jak se obě tyto modality navzájem ovlivňují? Jak spolu komunikují lidé v moderní společnosti v rámci tzv. sociálních médií?
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
ANDROUTSOPOULOS, Jannis. Medienlinguistik. Sprachwissenschaftliche Zugänge zur Medienanalyse. Tübingen, 2014. ISBN 978-3-823-36805-2.
-
MARX, Konstanze, WEIDACHER, Georg. Internetlinguistik ein Lehr- und Arbeitsbuch. Tübingen, 2014. ISBN 9783823368090.
-
SCHMITZ, Ulrich. Einführung in die Medienlinguistik. 2015. ISBN 978-3-534-26377-6.
|