Cílem předmětu je aplikovat dosavadní znalosti z německé literatury a kultury na didaktické oblasti. Předmět zaměřen převážně prakticky. Literární text je chápan jako jedna z přirozených možností při zvládání cizího jazyka, jako jeden z možných klíčů k interkulturním znalostem. Seminář zkoumá jak možnosti receptivního zacházení s literárním textem, tak i možnosti produktivní. Zabývá se tím, jak lze drobné literární útvary, například poezii, úryvky či drobné prozaické texty uplatnit v rámci běžných jazykových cvičení, a rozšířit tak běžný učebnicový rámec. V produktivní oblasti se seminář zabývá možnostmi tvorby drobných literárních textů, například popisy nalezených předmětů, drobnými reflexemi a úvahami apod.
|
-
BEUTIN, Wolfgang. Deutsche Literaturgeschichte: Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Stuttgart, 2008. ISBN 10: 3476022471.
-
BOK, Václav. Deutsche Literatur des Mittelalters in und über Böhmen. Vídeň, 2001. ISBN 9783706900799.
-
BRACKERT, Helmuth, STÜCKRATH, Jürgen. Literaturwissenschaft. Ein Grundkurs.. Hamburg, 1992. ISBN 10:3499555239.
-
FRICKE, Harald, ZYMNER, Rüdiger. Einübung in die Literaturwissenschaft: Parodieren geht über Studieren.. Paderborn, 2007. ISBN 10: 3825216160.
-
KAYSER, Wolfgang. Das sprachliche Kunstwerk. Eine Einführung in die Literaturwissenschaft. Tübingen, 1991. ISBN 10: 3772014259.
-
LAHN, Silke, MEISTER, Jan Christoph. Einführung in die Erzähltextanalyse. Stuttgart, 2016. ISBN 10: 3476025985.
-
LANGE, Günter, PETZOLD, Leander. Textarten - didaktisch: Grundlagen für das Studium und den Literaturunterricht.. Hohengehren, 2011. ISBN 10: 3834008435.
-
LEUBNER, Martin, SAUPE, Anja, RICHTER, Matthias. Literaturdidaktik. Berlin, 2010. ISBN 10: 3050045426.
|