Předmět: NJ - didaktické hry

» Seznam fakult » FP » KNJ
Název předmětu NJ - didaktické hry
Kód předmětu KNJ/NJHP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Komplexní rozvoj řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a jazykových prostředků (přednostně slovní zásoba, gramatika výslovnost), které vedou k dosažení cílové referenční úrovně dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách katedry německého jazyka http://www.fp.tul.cz/knj/novyweb/materialy/hasikova

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
Výstupy z učení
Podstata a principy stacionárního (otevřeného) učení, uplatnění ve výuce cizích jazyků, pojem didaktická hra a její role ve výuce cizích jazyků, typologie her k jednotlivým jazykovým plánům a řečovým dovednostem
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
Předpoklady
zápis bez omezení

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia

založení kartotéky her pro VCJ, 75% účast
Doporučená literatura
  • Samsone, C.: 333 nápadů pro němčinu. Praha 1997. Behme, H.: Miteinader reden lernen. München 1985. Altemöller, E.-M.: Fragespiele. München 1992. Hegele, I.: Lernziel: Stationenarbeit. Weinheim/Basel 1997. Mühlhausen, U.: Überraschungen im Unterricht. Weinheim/Basel 1994..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr