Vyučující
|
-
Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
-
Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Východiskem konverzačních cvičení jsou poslechové texty, které vedou studenta k rozvoji globálního a selektivního poslechu s porozuměním. Student si prohloubí a upevní dovednost porozumět textům ve spisovném jazyce předneseným rodilými mluvčími v běžném mluvním tempu. Postihne informace potřebné pro splnění polootevřených a navazujících otevřených úloh monologického i dialogického charakteru. Navazující částečně řízená mluvní cvičení se zaměřují na další rozvoj tématu, zejména pak na osvojení a prohloubení znalosti jazykových prostředků argumentace. Konverzační cvičení se orientují na bezpečné zvládnutí lexikální stránky tématických okruhů volba povolání a současný životní styl.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět pokračuje ve vyrovnávání předpokládané jazykové úrovně studentů 3. semestru od rozvinuté referenční úrovně B2 a v rozvoji ústního projevu se snižující se mírou řízenosti.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
|
Doporučená literatura
|
-
www.tagesschau.de, www.web.de, www.dw.de, www.welt.de, www.spiegel.de...
|