Vyučující
|
-
Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
-
Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je v návaznosti na povinná praktická jazyková cvičení (PN5-PN7) zaměřen na rozvoj čtení s porozuměním jako východisko pro následný připravený volný ústní projev. Cíleně jsou na výchozích textech nacvičovány kompenzační strategie, které dávají studentovi jistotu pro vlastní připravenou ústní prezentaci tématu. Výchozí populárně naučné a odborné autentické texty pokrývají lexikálně témata rovnost pracovních příležitostí a mezigenerační konflikty. Při přípravě volného projevu věnuje student pozornost fonetické adekvátnosti ústního projevu v rovině suprasegmentálních jevů (větný přízvuk, intonace, pauza) s cíle zaujmout posluchače a usnadnit mu proces dekódování sdělované informace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem konverzačního cvičení je dosáhnout v oblasti produktivních řečových dovedností studenta plně rozvinuté úrovně B2 s tendencí k prahové úrovni C1, v receptivních řečových dovednostech rozvinuté úrovně C1.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách katedry německého jazyka http://www.fp.tul.cz/knj/novyweb/materialy/hasikova
|
Doporučená literatura
|
-
Behme, H.: Zur Theorie und Praxis des Sprechspiels unter besonderer Berücksichtigung interdisziplinären Aspekte. München, Iudicium-Verlag 1993..
-
Heringer, H.-J.: Wege zum verstehenden Lesen (Lesegrammatik für Deutssch als Fremdsprache). 1. vyd. München/Ismaning: Hueber Verlag, 1987..
|