| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Shrnutí a prohloubení poznatků z oblasti literárněvědné analýzy básnických děl, práce s vybranými literárními texty. 2. Úvod do problematiky literárněvědné analýzy prózy, poezie a dramatu, problematika žánrů. 3. Analýza lyrických textů.  4. Formy verše, strof, básní; metrum, rytmus, rým; stylotvorné prostředky. 5. Analýza lyrických textů, narativní texty - základní prvky (druhy, motiv, téma, látka, story, plot atd.), stylotvorné prostředky, vyprávěcí situace a jejich perspektivy, typy řeči. 6. Textová analýza a doplňková cvičení.  7. Čas vyprávěný vs. čas vyprávění, vyprávěcí tempo 8. Drama - druhy, členění, základní prvky (akt, scéna, výstup, monolog, dialog, teichoskopie, a parte, a spectatores); textová analýza a doplňková cvičení. 9. Textová analýza a doplňková cvičení.  10. Uzavřené vs. otevřené drama, pyramidální stavba dramatu, analytické drama.  11. Druhy komiky.  12. Shrnutí prezentované literárněvědné tématiky, reflexe semináře. 13. Shrnutí daných poznatků, reflexe semináře.  14. Test 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je komplexní opakování a prohloubení literárněvědných poznatků, jež studenti získali v bakalářském i magisterském stupni studia. Jeho těžiště spočívá v souhrnné analytické práci s vybranými literárními díly, příp. lit. úryvky. Tento předmět je zaměřený na shrnutí literárněvědných znalostí studentů v kontextu vývoje německy psané literatury.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Účast na cvičeních. Zápočtový test, ústní zkouška. 
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BEUTIN, Wolfgang. Deutsche Literaturgeschichte: Von den Anfängen bis zur Gegenwart. Stuttgart, 2008. ISBN 10: 3476022471.
                
 
            
                
                - 
                    BOK, Václav. Deutsche Literatur des Mittelalters in und über Böhmen. Vídeň, 2001. ISBN 9783706900799.
                
 
            
                
                - 
                    BRACKERT, Helmuth, STÜCKRATH, Jürgen. Literaturwissenschaft. Ein Grundkurs.. Hamburg, 1992. ISBN 10:3499555239.
                
 
            
                
                - 
                    FRICKE, Harald, ZYMNER, Rüdiger. Einübung in die Literaturwissenschaft: Parodieren geht über Studieren.. Paderborn, 2007. ISBN 10: 3825216160.
                
 
            
                
                - 
                    KAYSER, Wolfgang. Das sprachliche Kunstwerk. Eine Einführung in die Literaturwissenschaft. Tübingen, 1991. ISBN 10: 3772014259.
                
 
            
                
                - 
                    LAHN, Silke, MEISTER, Jan Christoph. Einführung in die Erzähltextanalyse. Stuttgart, 2016. ISBN 10: 3476025985.
                
 
            
         
         
         
     |