| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Obsah:  1. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht 2. Kulturelles Lernen mit der Literatur 3. Poetry Slam im DaF-Unterricht 4. Konkrete Poesie im DaF-Unterricht 5. Kreatives Schreiben im DaF-Unterricht 6. Graphic Novel und visuelle Kompetenz im DaF-Unterricht 7. Freie Lesestunden 8. Lesekompetenz 9. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht (Studierende unterrichten) 10. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht (Studierende unterrichten) 11. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht (Studierende unterrichten) 12. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht (Studierende unterrichten) 13. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht (Studierende unterrichten) 14. Arbeit mit literarischen Texten im DaF-Unterricht (Studierende unterrichten)  
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        
        
        
        nespecifikováno
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem semináře je seznámit studenty s možnostmi využití literárního textu (v širším pojetí) ve výuce německého jazyka, ale také upozornit na vybrané literární formy, které lze s úspěchem využít k oživení tradiční výuky. V tomto smyslu se kurz zaměří např. na slam poetry, graphic novel a konkrétní poezii. Pozornost bude dále věnována novějším didaktickým konceptům, založeným na práci s literárním textem či na vlastní produkci jednoduchého literárního textu (hodiny volného čtení a tvůrčího psaní). V neposlední řadě budou studentům prezentovány univerzální čtenářské strategie, vedoucí k upevnění čtenářské gramotnosti a uplatnitelné v jakémkoli vyučovaném předmětu. Poslední část semestru je orientována ryze prakticky a umožní studentům vyzkoušet si nově získané znalosti v praxi při přípravě a realizaci vyučovací hodiny, založené na práci s literárním textem.
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                nespecifikováno
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Požadavky na studenta:  Pro udělení zápočtu musí student během semestru získat alespoň 70 bodů ze 100 možných.  (50 bodů: didaktická analýza práce s literárním textem ve vybraných učebnicích; 50 bodů: příprava a realizace jedné vyučovací hodiny založené na práci s literárním textem)  
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Janíková, Věra. Konkrétní poezie a výuka německého jazyka: konkrétní poezie v dějinách německy psané literatury a její využití ve výuce.. Brno, MU, 2002. ISBN ISBN 80-210-2988-.
                
 
            
                
                - 
                    KRUG, Ulrike, NIX, Daniel. Entwicklung eines schulischen Leseförderkonzepts. Hannover, Klett., 2021. ISBN ISBN 978-3-7727-1.
                
 
            
                
                - 
                    KÜSTER, Lutz, LÜTGE, Christiane, WIELAND, Katharina. Literarisch-ästhetisches Lernen im Fremdsprachenunterricht. Theorie - Empirie - Unterrichtsperspektiven. Frankfur am Mein, 2015. ISBN 978-3-631-65393-7.
                
 
            
                
                - 
                    ZAJÍCOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben im Lehren und Lernen des Deutschen als Fremdsprache. Ústí nad Labem, 2014. 
                
 
            
         
         
         
     |