Vyučující
|
-
Lengiewicz Adam, Dr.
-
Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Portfolio článků z Deutsche Welle se pravidelně obměňuje a zohledňuje aktuální témata. Aktuální seznam lze nalézt na e-learningu kurzu. https://elearning.fp.tul.cz/course/view.php?id=1578
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět uvažuje se značně kolísající vstupní jazykovou úrovní studentů 1. semestru od referenční úrovně B1 (prahová B1, rozvinutá B1 až plně rozvinutá B1) až k rozvinuté úrovni B2. Obsah předmětu je zaměřen na úvodní vyrovnání heterogenních vstupních jazykových dovedností v rovině poslechu s porozuměním a písemného projevu. V části poslechové seznámí cvičení studenty s možnými cíli poslechu s porozuměním ve vztahu k postihnutí informace (poslech globální, selektivní totální) a učebními strategiemi pro jejich nácvik v samostudiu. Student si ve cvičení prohloubí a upevní dovednost porozumět textům ve spisovném jazyce. Bude schopen v textu postihnout základní informace (globální poslech), použít je pro vlastní reprodukci slyšeného a další rozvoj tématu dle zadání polootevřených úloh. Pro nácvik poslechu s porozuměním slouží portfolio aktuálních poslechových textů z webu Deutsche Welle, které je k dispozici též na e-learningu. V písemném projevu si osvojí student zásady vhodné formulace a způsobů argumentace při psaní základních stylistických útvarů (protokol, zpráva, popis, výklad, vyprávění). Ve svém řízeném písemném projevu je schopen se adekvátně lexikálně i gramaticky vyjádřit k vybraným tematickým okruhům. Předmět je v rovině gramatické progrese úzce provázán s předmětem Praktická jazyková cvičení NJ1.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné absolvování dvou dílčích testů a zápočtového testu
|
Doporučená literatura
|
-
Deutsche Welle: Portfolio poslechových článků.
-
Schwarz, J.: Aufsatz schreiben lernen. 3. vyd. Lichtenau 2003..
-
BUSCHA, Anne, RAVEN, Susanne, SZITA, Szilvia. Erkundungen. B2. Leipzig, 2016. ISBN 978-3-941323-26-1.
-
DUDEN. Deutsches Universalwörterbuch.. Mannheim, 2015. ISBN 978-3411055081.
-
KAST, Bernd. Fertigkeit Schreiben.. Berlin, 2008. ISBN 978-3-468-49666-0.
-
LANGER, Nicole. Referate und Vorträge halten. Gezielt vorbereiten und überzeugend präsentieren. München, 2014. ISBN 978-3-8174-7282-6.
|