Vyučující
|
-
Weginger Dagmar, Mgr.
-
Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je zaměřen na rozvoj ústního a písemného projevu na základě poslechových i psaných textů. Výchozí populárně naučné a odborné autentické texty jsou pravidelně obměňovány a odvíjejí se od právě aktuálních témat. Student prokazuje dovednost se srozumitelně a formálně správně ústně vyjádřit bez předchozí přípravy k libovolnému zvolenému tématu. V návaznosti na ústní projev vypracuje student písemný referát (400 slov), který ve své struktuře kopíruje pragmatický záměr předneseného a formálně odpovídá referenční úrovni C1. Završením semináře je souborná zkouška z praktického jazyka, která má formu eseje na zadané téma a ověřuje jazykovou kompetenci studenta. Aktuální texty lze nalézt na e-learningu předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 7 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět automatizuje a prohlubuje v rovině znalosti gramatického systému němčiny znalosti osvojené v předmětech Praktická jazyková cvičení NJ1 až NJ7. Jeho cílem je dosáhnout v oblasti produktivních řečových dovedností studenta rozvinuté úrovně C1 a v receptivních řečových dovednostech prahové úrovně C2. Předmět předpokládá znalosti a dovednosti osvojené a automatizované v předmětech Praktická jazyková cvičení NJ1 až NJ7.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Test
1) regelmäßige, aktive Teilnahme (max. 2 unentschuldigte Abwesenheiten) 2) Vortrag eines Kurzreferats 3) fristgerechte Abgabe einer Schreibaufgabe 4) Schriftlicher Abschlussaufsatz (300 - 350 Wörter) - Aufsatz im Klassenzimmer
|
Doporučená literatura
|
-
BÜNTING, Karl-Dieter, BITTERLICH, Axel, POSPIECH, Ulrike. Schreiben im Studium mit Erfolg. Ein Leitfaden. Präzise formuliren, Themen erarbeiten. Berlin, 2009. ISBN 978-3-589-22398-5.
-
BUSCHA, Anne et al. Erkundungen Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau C1. Integriertes Kurs- und Arbeitsbuch. Leipzig, 2016. ISBN 978-3-941323-25-4.
-
DUDENREDAKTION. Duden - Das Stilwörterbuch. Feste Wortverbindungen und ihre Verwendung. Berlin, 2017. ISBN 978-3-411-04030-8.
-
FEY, Gudrun. Reden macht Leute! Das Reden systematisch lernen, Vorträge gekonnt halten. Trainingsbuch zur Rhetorik.. Regensburg, 2014. ISBN 978-3-8029-3931-0.
-
KAST, Bernd. Fertigkeit Schreiben.. Berlin, 2008. ISBN 978-3-468-49666-0.
-
LANGER, Nicole. Referate und Vorträge halten. Gezielt vorbereiten und überzeugend präsentieren. München, 2014. ISBN 978-3-8174-7282-6.
|