Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Hlásková spojení, spodoba artikulační, zvukové prostředky souvislé řeči, slovní přízvuk, větný přízvuk, větná intonace, problematika výslovnosti přejatých slov jako zdroje častých interferenčních chyb.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je procvičení a zdokonalení praktické německé fonetiky, snahou je docílit výslovnost a intonaci s co možná nejmenším akcentem. Seminář navazuje na teoretické znalosti, které studenti získali v povinném předmětu fonetika a fonologie NJ. Pozornost je věnována zejména systematickému nácviku suprasegmentálním prvkům v němčině s přihlédnutím k interferenčním chybám českého rodilého mluvčího.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
|
Doporučená literatura
|
-
HIRSCHFELD, U. /REINKE, K. 33 Aussprachespiele. Stuttgart, 2009.
-
HIRSCHFELD, U. /REINKE, K./STOCK, E. Phonothek intensiv Aussprachetraining.. Berlin, 2007.
-
KRECH, E.-M. et al. Deutsches Aussprachewörterbuch. Berlin, 2010.
-
RUG, Wolfgang. 77 Klangbilder gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, SpieleTipps und Tricks zum phonetischen Training Deutsch als Fremdsprache. Leipzig, 2012. ISBN 978-3-941323-12-4.
|