Vyučující
|
-
Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komplexní rozvoj řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a jazykových prostředků (přednostně slovní zásoba, gramatika výslovnost), které vedou k dosažení cílové referenční úrovně dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je zdokonalení a upevnění dovedností a znalostí studentů v oblasti německé gramatiky s důrazem na interferenční jevy. Seminář je věnován vybraným problematickým okruhům gramatiky německého jazyka s přihlédnutím ke konkrétním požadavkům a potřebám studentů. Seminář tematizuje vývojové tendence současné němčiny a opírá se o aktuální články germanistických časopisů.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
|
Doporučená literatura
|
-
DUDEN, Band 4 (2005): Die Grammatik. Unentbehrlich für richtiges Deutsch. 7., völlig neu erarbeitete und erweiterte Auflage. Hrsg. Von der Dudenredaktion. Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich..
-
HELBIG, G. - BUSCHA, J.: Übungsgrammatik Deutsch. 7. vyd. Leipzig-Berlin?: Langenscheidt, 1992..
|