Lecturer(s)
|
-
Kasper Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
-
Novotová Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Urbánek Petr, doc. PaedDr. Dr.
|
Course content
|
The course is aimed at preparing the bachelor thesis. Methodologically appropriate work with academic literature. Working on specific research study.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming)
- Class attendance
- 14 hours per semester
- Home preparation for classes
- 76 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The course is aimed at preparing the bachelor thesis.
Students received main pedagogical and psychological competences.
|
Prerequisites
|
Student has basic knowledge of General Pedagogy and General Didactics, general and Developmental Psychology. .
|
Assessment methods and criteria
|
Student's performance analysis
Study objectives: 1. active participation on the lecture 2. participants will perform all given tasks 3. reading of relevant academic texts 4. writing a semestral academic paper 5. successful accomplishment of institutional objectives of the course - attainment above the minimum requirements for the award of credit
|
Recommended literature
|
-
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000..
-
HORÁK, J. Kapitoly z teorie výchovy. 2. díl, Liberec : TU, 1996..
-
CHRÁSKA, M.; MAREŠ, J.; PRŮCHA, J. K metodologii pedagogického výzkumu. Olomouc : ČAPV a PedF UP, 2001..
-
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004..
-
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998..
-
PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum : Uvedení do teorie a praxe. Praha : Karolinum, 1995..
-
URBÁNEK, P. Vzdělávací politika a pedagogický výzkum. Liberec: TUL, 2004..
|