Course: null

» List of faculties » FP » KPP
Course title -
Course code KPP/PX4-P
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements Course does not contain work placement
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Fárková Eva, Mgr.
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
  • Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
Course content
The student completes an internship focusing on the management of pedagogical activities in the field of drama, physical education, art education.

Learning activities and teaching methods
Motoric and practical working skills training
  • Preparation for credit - 20 hours per semester
  • Class attendance - 70 hours per semester
Learning outcomes
The aim of the course Practice 4 is to design, implement and evaluate a simple educational program for a group of children or youth in non-formal education.
the aim of the seminar is to acquire pedagogical competencies, practical skills and pedagogical knowledge
Prerequisites
Basic knowledge of pedagogy.

Assessment methods and criteria
Student's performance analysis, Interview, Presentation of acquired experience via portfolio

the student leads a professional portfolio, attends seminars and pedagogical practice
Recommended literature
  • HÁJEK, B., PÁVKOVÁ, J. Školní družina.. Praha-Portál, 2003. ISBN 80-7178-751-5.
  • Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
  • LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-465-1.
  • NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0628-6.
  • PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.
  • PÍŠOVÁ, M. a kol. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. 2. vyd.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
  • PÍŠOVÁ, M., ed. Portfolio v profesní přípravě učitele. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
  • PÍŠOVÁ, M. et al. Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5744-9.
  • SVOBODA, B. Pedagogika sportu. 2. vyd.. Praha - Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1358-1.
  • TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
  • VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
  • ZVÍROTSKÝ, M. et al. Portfolio profesního rozvoje jako alternativní bakalářská práce v profesních oborech. Praha: UK, PedF, 2015. ISBN 978-80-7290-846-2.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester