Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Příšovská Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Metody a techniky řízení procesů učení prostřednictvím metod dramatické/divadelní výchovy (s akcentem na vedení reflexí). Vztah divadelní /dramatické výchovy k dalším výchovám (globální, multikulturní, osobní a sociální, environmentální, mediální atd.). Vlastní mikrovýstupy studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student si rozvíjí schopnosti a dovednosti potřebné k praktickému zvládání jednotlivých metod a technik dramatické výchovy. Osvojí si základní poznatky a metodické postupy při vedení dětí v dramatické lekci. Naučí se využívat metody a techniky dramatické výchovy v rámci samostatného předmětu, ale také je bude schopen aplikovat ve výuce jiných předmětů.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Vlastní mikrovýukové výstupy studentů
|
Doporučená literatura
|
-
BAUDISOVÁ, A. Hry a cvicení pro dramatickou výchovu. Praha, Portál 1997..
-
BUDINSKÁ, H. Hry pro šest smysl?. Praha, Artama 1992..
-
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha, ISV 1996..
|