| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Tematické okruhy cvičení: 1. Cíle, metody a didaktické zásady předškolního vzdělávání. 2. Učení v projektech. 3. Rozvoj čtenářské pregramotnosti 4. Rozvoj čtenářské pregramotnosti 5. Rozvoj přírodovědně-matematické pregramotnosti. 6. Rozvoj přírodovědně-matematické pregramotnosti. 7. Prezentace studentů. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující  metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
        
            
                    
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 12 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 14 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Semestrální práce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 6 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Studenti si osvojí praktické činnosti, které vedou k aktivnímu pochopení edukace v předškolním vzdělávání v jednotlivých vzdělávacích oblastech definovaných v RVP PV. Výuka je vedena za pomoci interdisciplinárních vztahů s akcentem na rozvoj čtenářské, matematické a přírodovědné pregramotnosti dětí a doplněna příklady dobré praxe.
                 
                Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základní orientace v oboru.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Praktická demonstrace získaných dovedností
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na cvičeních, prezentace, seminární práce.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    AMIROVÁ, A.; REJCHRTOVÁ, A.; FIEDLEROVÁ, M. Metody a aktivity dramatické výchovy v předškolním vzdělávání. Praha: RAABE, 2019. ISBN 978-80-7496-430-5.
                
 
            
                
                - 
                    BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno:Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2569-4.
                
 
            
                
                - 
                    FUCHS, E. et. al. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1.
                
 
            
                
                - 
                    KOŽELUHOVÁ, E. Čtenářské strategie u předškolních dětí a nečtenářů. Praha: Portál, 2022. ISBN 978-80-262-1858-6.
                
 
            
                
                - 
                    KRÜGER, K., ŠAFRÁNKOVÁ, K. Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet.. Dobříš: Nakladatelství Šafrán, 2021. ISBN 978-80-907087-9-2.
                
 
            
                
                - 
                    OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5107-8.
                
 
            
                
                - 
                    SMOLÍKOVÁ, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2017. ISBN 978-80-87000-35-5.
                
 
            
                
                - 
                    SYSLOVÁ, Z. Didaktika mateřské školy. Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7478-354-8.
                
 
            
                
                - 
                    ŠMELOVÁ, E., PRÁŠILOVÁ, M., a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1302-4.
                
 
            
         
         
         
     |