| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
                
                    Šedinová Slabáková Nikola, MgA. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Dramatická výchova a její vztah s divadlem. 2. Principy dramatické výchovy. 3. Cíle oboru v oblasti esteticko-výchovné a cíle oboru v oblasti osobnostní a sociální výchovy. 4. Různé formy a úrovně hraní rolí ve fiktivních dramatických situacích. 5. Využití her v dramatické výchově. 6. Metody a techniky dramatické a divadelní výchovy (nonverbální, verbální, s užitím prvků jiných umění). 7. Strukturované drama. 8. Využití hudby, rozvíjení pohybu. 9. Reflexe jako nedílná součást dramatické výchovy. 10. Metody a techniky řízení procesů učení prostřednictvím metod dramatické/divadelní výchovy (s akcentem na vedení reflexí). 11. Využití literárních textů v dramatické výchově. 12. Volba literární látky v praktických cvičeních. 13. Vlastní mikrovýukové výstupy studentů. 14. Vlastní mikrovýukové výstupy studentů. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Demonstrace dovedností studentů 
                    
                
                    
                    Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                    Příprava prezentace (referátu)
                        - 30 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 30 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Kurz je koncipován jako teoreticko-praktický. Jeho cílem je uvést studenty do problematiky dramatické, resp. divadelní výchovy a to: - v oblasti získání poznatků o oboru - v oblasti získání elementárních praktických dovedností pro využití metod a technik dramatické výchovy ve volnočasových aktivitách - v oblasti reflektovaného osobního prožitku dramatické hry navozujícího základní osobní zkušenost s tímto typem činnosti. Komplex těchto cílů vyžaduje kombinaci všech výše uvedených forem (ukazování jevů označovaných pojmy oboru v navozených praktických situacích; konkrétní osobní zážitek z působení obecného principu atd.). Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta 
 Vlastní mikrovýukové výstupy studentů.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    BLÁHOVÁ, K.. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
                
                    KOŤÁTKOVÁ, S.. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy.. Praha, 1998. ISBN 80-7184-756-9.
                
                    MACHKOVÁ, E.. Metodika dramatické výchovy.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7068-250-0.
                
                    MACHKOVÁ, E.. Úvod do studia dramatické výchovy.. Praha, 2007. ISBN 978-80-7068-207-4.
                
                    MORGANOVÁ, N.,SAXTONOVÁ, J.. Vyučování dramatu. Praha, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
                
                    VALENTA, J.. Metody a techniky dramatické výchovy.. Praha, 1998. ISBN 80-86106-02-0.
                
                    WAY,B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha, 1996. ISBN 80-901660-2-4.
                 
 
 |