| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Rozvoj vztahu ke čtení a čtenářství, Magnezia litera, Zlatá stuha 2. Rozvoj čtenářské gramotnosti a porozumění čtenému textu 3. Tvořivá práce s pohádkovými texty 4. metody RWCT při práci s textem 5. Čtenářské dílny 6. Emoční rozvoj prostřednictvím knihy, tabuizovaná témata 7. Rozvoj vyjadřovacích a komunikativních dovedností na základě literární předlohy, principy individuální a skupinové konverzace, diskuse, rozhovoru 8. Tvůrčí psaní 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pracovní činnosti (dílny), Skupinová konzultace 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 20 hodin za semestr
                    Příprava prezentace (referátu)
                        - 40 hodin za semestr
                    Příprava na zápočet
                        - 30 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Předmět seznamuje studenty se základními principy didaktiky literatury a práce s literárním textem v oblasti neformálního vzdělávání. Vychází z informací o autorovi a knize, přičemž hlavní důraz je kladen na činnostní aktivity ve formě práce s textem, založené na podpoře rozvoje čtenářské gramotnosti. Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Základní orientace v oboru. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Praktická demonstrace získaných dovedností 
 Aktivní účast na cvičeních,  prezentace praktických dovedností.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    ALTMANOVÁ, J. a kol. Gramotnosti ve vzdělávání.. Praha: VÚP, 2011. ISBN 978-80 -87000 -74.
                
                    ALTMANOVÁ, J.a kol. Čtenářská gramotnost ve výuce: metodická příručka.. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, Divize VÚP, 2011. ISBN 978-80-86856-98-8.
                
                    BERÁNKOVÁ, E. Tvořivá hra jako literární cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus, 2002. ISBN ISBN 80-7238-182-.
                
                    FIŠER, Z. A kol. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6121-7.
                
                    GEJGUŠOVÁ, I. Mimočítanková četba a cíle literární výchovy na základní škole. Ostrava: Universitas Ostraviensis., 2011. ISBN 978-80-7464-013-1.
                
                    HNÍK, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H&H, 2007. ISBN 978-80-7319-067-5.
                
                    KOTEN, T. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí.. Most: Hněvín., 2006. ISBN 80-86654-18-4.
                
                    SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.
                 
 
 |